پایگاه خبری وتحلیلی کاکی‌نیوز

اخبار فرهنگی ُ هنریُ حوداثُ ورزشی و.....

پایگاه خبری وتحلیلی کاکی‌نیوز

اخبار فرهنگی ُ هنریُ حوداثُ ورزشی و.....

50 کیلومتر شبکه گاز طبیعی درشهر کاکی

مهندس محمد شهابی مسئول اداره گاز کاکی:

 مردم شهر کاکی تنهااز  12 درصد ظرفیت شبکه گاز خانگی استفاده می کنند.

این مطلب مهندس محمد شهابی مسئول اداره گاز کاکی اعلام نمود وگفت: در راستای خدمات رسانی مردم شریف شهر کاکی جهت استفاده از گاز طبیعی خانگی تا کنون 50 کیلومتر شبکه گذاری است  ولی انشاالله 10 کیلومتر باقی مانده نیز در سال آینده انجام می شود.

وی افزود: در شهر کاکی تاکنون 1277 علمک گاز در درب منازل شهروندان نصب شده که تنها 284 خانوار از گاز طبیعی بهره می جویند،  در حالی که این تعداد علمک نصب شده برای استفاده 2500 خانوار  پیش بینی شده است که تا این تاریخ عملا در شهر کاکی از 12 درصدظرفیت  شبکه گاز طبیعی استفاده میگردد  وانتظار داریم این روند با توجه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها افزایش یابد.

رئیس اداره گاز کاکی  کمبود دفاتر گاز رسانی ونبود نیروی  لوله کش کافی  را از دلایل کندی کار دانست وافزود: بعضی از شهروندان برای لوله کشی گاز تا یک ماه در نوبت می مانند.

وی تاکید کرد: هم اکنون کار گاز رسانی به روستای علی آباد به طول 5 کیلومتر وبا اعتبار 130 میلیون تومان  انجام گرفته ودر آینده نزدیک مردم این روستا می توانند از نعمت گاز طبیعی استفاده کنند ،ضمن اینکه گاز رسانی به روستای بادوله نیز در سال آینده آغاز  می شود.

مهندس شهابی از بیمه منازل با پرداخت 1000 ریال سخن گفت واظهار داشت: همه منازلی که از گاز طبیعی استفاده می کنند بادریافت 1000ریال بر روی اولین قبض صادره در برابر آتش سوزی،گاز گرفتگی ناشی از گاز طبیعی بیمه می شوندکه با اجرای طرح بیمه عمومی مشترکین خانگی گاز طبیعی، گام مهمی در جهت ایجاد رفاه و امنیت روانی مشترکین بوده و در صورت بروز حادثه می تواند بخشی از هزینه ها را جبران کند.

در این میان عده ای از مردم عدم استقبال خود از لوله کشی گاز را ناشی از نداشتن هزینه های لوله کشی وحق اشتراک می دانند واعتقاد دارند مسئولین امر می توانند با ایجاد بسته های حمایتی مانند پرداخت وام قرض الحسنه به خانواده ها ویا حمایت از دفاتر خدمات رسانی گاز طبیعی  مردم را یاری رسانند .

گفتنی است در شهر کاکی  تنها دو دفتر گاز رسانی وجود دارد که کار لوله کشی گاز منازل مسکونی را انجام می دهند واز زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه 37 خانواره اقدام به لوله کشی گاز نموده اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد