پایگاه خبری وتحلیلی کاکی‌نیوز

اخبار فرهنگی ُ هنریُ حوداثُ ورزشی و.....

پایگاه خبری وتحلیلی کاکی‌نیوز

اخبار فرهنگی ُ هنریُ حوداثُ ورزشی و.....

برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کاکی

نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کاکی با حضور گسترده نماز گزاران‌در تاریخ 30/5/88به امامت حجه الاسلام هاشمی نژاد، امام جمعه بخش کاکی در مصلای نماز جمعه اقامه گردید.
حجه الاسلام هاشمی نژاد در خطبه اول پس از سفارش نماز گزاران به رعایت تقوای‌الهی ونظم در امور به بیان خطبه شعبانیه پیامبر گرامی اسلام ودستورات آن حضرت پرداخت وگفت: پیامبر در جمعه آخر شعبان دستوراتی در فضیلت ماه مبارک رمضان بیان فرمودند که ما باید سرلوحه امور خود قرا دهیم.وی افزود: پیامبر فرمودند:که در ماه پر خیر و برکت رمضان، به فقرا ومساکین صدقه دهید ،نسبت به بزرگترها احترام قائل شوید ونسبت به کوچکتران وافراد زیر دست مهربانی کنید ،صله رحم انجام دهید وبا قوم وخویشان معاشرت نمایید ،زبان را در این ماه شریف نگه دارید،به یتیمان مردم مهربانی کنید تا مردم به یتیمان شما مهربانی کنندوبسیار توبه واستغفار کنید که خداوند در این ماه توبه را راحت تر می پذیرد.
وی تاکید نمود:پیامبر همچنین سفارش نمودند که در این ماه مبارک دست ها را بسوی خداوند بلند کنید که بهترین زمان برای دعا نمودن وقت نماز است وما باید از ماه ارزشمندکه دربهای بهشت باز است وهمه اعمال ما حتی خوابیدن ونفس کشیدن ما عبادت است ،برای خودسازی استفاده کنیم .
حجه الاسلام هاشمی نژاد در خطبه دوم ابتدا به روز بزرگداشت علامه بزرگ محمد باقر مجلسی اشاره نمود وگفت: این عالم وارسته از سنین چهار الی پنج سالگی شروع به آموختن درس وبحث کرد واز محضر پدر بزرگوارش بهره جست ودر سن 14 سالگی از دست فیلسوف عالم اسلام ملاصدرا اجازه بیان روایت گرفت ودر سن 70 سالگی به دیدار حق شتافت.
وی سپس به روز اول شهریور(روز پزشک)پرداخت‌واین روز را به همه زحمت کشان عرصه سلامت وتندرستی تبریک گفت . در ادامه به هفته بزرگداشت دولت اشاره کرد وافزود: همه مسئولین باید این فرصت را غنیمت بشمارند وخدمات وتلاشهای دولت را برای مردم تبیین نمایند واز این هفته برای ارائه خدمات 30ساله انقلاب ودولت های گذشته بپردازند وخدمات ارزشمند این دولت را به مردم تشریح کنند ،زیرا ذکر این خدمات باعث امیدواری مردم به نظام وانقلاب می شود وتربیون نماز جمعه نیز در اختیار همه مسئولین قرار می گیرد تا بتوانند این خدمات را به مردم برسانند.
وی در پایان در زمینه معرفی کابینه دولت دهم توسط رئیس جمهور سخن گفت وتاکید: امیدواریم این کابینه کارایی لازم داشته باشد ومجلس نیز با دقت نظر وتعامل هر چه بیشتر بتواند به وزرا رای خوب وبالای بدهدزیرا همه وظیفه دارند با دولت همکاری نمایندوخدمات آن را ارج بگذارند.